+(90) 532 468 42 31 info@softmedya.com.tr Türkiye / Bitlis

Kazançlarınız risk altında | ads.txt hatası çözümü

Ads.txt Nedir ?

Ads.txt (Authorized Digital Sellers), programatik reklamcılık ekosisteminin şeffaflığını arttırmayı hedefleyen bir IAB girişimidir. Ads.txt dosyası yardımıyla bir webmaster, internet sitesindeki reklam alanlarının hangi reklam sağlayıcılar tarafından kullanıldığını ve reklam sağlayıcılarıyla ilişkisini belirtir. Bu sayede sitenize reklam vermek isteyen kişiler, sizin çalıştığınız yetkili reklam ağlarına dahil olmak suretiyle kendi reklamlarının sitenizde çıkmasını sağlayabilirler. Webmaster’lar siteleri için bir Ads.txt dosyası oluşturmak zorunda değildir ancak bu dosyayı oluşturmaları reklam verenlerin kendilerine daha kolay ulaşmasına ve reklam dolandırıcılığının engellenmesine yardımcı olur.

Sitenize reklam vermek isteyen reklam verenler önce ads.txt dosyanızı gözden geçirerek reklam envanterinizin ortaklarını inceler. Ardından hangi platformu kullanarak sitenize reklam verebileceklerini karşılaştırarak reklam dolandırıcılığının önüne geçmiş olur. Bu açıdan Ads.txt markanızın güvenilirliğini sağlamak ve reklam verenlerin size kolayca erişmesine yardımcı olur.

Ads.txt Dosyası Nasıl Oluşturulur?
Ads.txt dosyanızı oluşturmak için .TXT formatında metin dosyası oluşturacağınız basit bir metin editöründen yardım almanız gerekecektir. Ads.txt dosyanızı hazırlamadan önce şunları bilmenizde fayda var:

Her reklam veren veya yetkili satıcıların verilerini farklı bir satırda belirtmeniz gerekiyor.
Ads.txt dosyasında temel olarak 3 veri belirtilir. Bunlar yetkili satıcının alan adı, yayıncı kimliği, reklam veren ilişkisidir. Bazı opsiyonel reklam ağları için 4. bir veri türü belirlemesi daha yapılabilmektedir.
DIRECT veya RESELLER verilerini büyük harfle, alan adı ve yayıncı kimliği verilerini küçük harflerle girmelisiniz.
Örnek bir Ads.txt dosyamızı Google AdSense reklam ağı için oluşturalım. Dosyamızın ilk satırına AdSense’in yayın alan adını yani “google.com” alan adını belirlemeliyiz. Alan adından sonra bir virgül ve bir boşluk bırakarak AdSense yayıncı hesabımızla ilişkili yayıncı kimliğine yer vermemiz gerekir. Üçüncü veri bölümünde ise hesap tipimiz veya yetkili satıcıyla ilişkimizi belirtmemiz gerekir. İlişki bölümünde sadece “DIRECT” veya “RESELLER” verilerinden birini kullanabiliriz.

DIRECT ilişki türünde; verdiğiniz yayıncı kimliğindeki hesabı doğrudan kontrol ediyorsunuz demektir. Eğer RESELLER ilişki türü değerini belirtiyorsanız, belirttiğiniz yayıncı hesabını kendiniz kontrol ediyorsunuz fakat sistem aracılığıyla reklam alanınızın satılması için aynı zamanda yetki vermiş olduğunuzu gösteriyorsunuz.

Bu durumda örnek satırımız şu şekilde görünecektir;

google.com, pub-00000000000000000, RESELLER

xreklami.com, yay-00000000000000000, DIRECT

Bir üst bölümde değindiğimiz üzere bazı reklam ağları için 4. bir veri değerinin daha girildiği yayın ağları olabilir. Bu kısımda kullanacağınız değeri en sonra tekrardan bir virgül ve bir boşluk ile girebilirsiniz.

Ads.txt dosyamız artık yayın için hazır olduğuna göre TXT formatında kaydettiğimiz dosyayı sunucumuzun ana dizinine koymalıyız. Ads.txt dosyamıza ulaşmak isteyen herkesin erişebildiğinden emin olmak için dosyanızın seninsiten.com/ads.txt linki üzerinden erişebildiğinden emin olun.

Softmedya